Процедура подання учасниками освітнього процесу заяв про випадок булінгу (цькування) та їх розгляд

Листопад 29, 2024 Протидія булінгу

Процедура подання учасниками освітнього процесу заяв про випадок

булінгу (цькування) та їх розгляд

Усі учасники освітнього процесу у разі виявлення випадків булінгу
(цькування), учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про
його вчинення по відношенню до інших осіб або за зовнішніми ознаками, або
про які отримали достовірну інформацію від інших осіб, в обов’язковому
порядку протягом дня повідомляють директора школи у письмовій формі –
заява.
Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу, які
полягають у психологічному , фізичному, економічному, сексуальному
насильстві , у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій , що
вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою
стосовно інших учасників освітнього процесу , внаслідок чого могла бути чи
була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого (стаття
173-4. Кодекс України про адміністративні правопорушення).
Типовими ознаками булінгу (цькування) є :
– систематичність (повторюваність) діяння;
– наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу),
спостерігачі (за наявності) ;
– дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної
та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування
потерпілого інтересам кривдника, та /або спричинення соціальної ізоляції
потерпілого.
Заява заповнюється державною мовою, розбірливим почерком (Додаток 3)
Виправлення не допускаються .У заяві необхідно вказати :
– прізвище, ім’я, по батькові заявника, адресу фактичного проживання,
контактний телефон;

– навести розгорнутий виклад фактів щодо виявлених випадків булінгу
(цькування);
– зазначити дату подання заяви та підписати особисто.
Заявниками можуть бути здобувачі освіти, їх батьки/законні представники,
працівники освітнього закладу та інші особи. Розгляд та неупереджене
з’ясування обставин випадків булінгу (цькування) здійснюється відповідно до
поданих заявниками заяв.
Заяви, що надійшли на електронну пошту отримує секретар, яка
зобов’язана терміново повідомити керівника установи.
Прийом та реєстрацію поданих заяв здійснює особисто керівник установи.
Заяви реєструються в окремому журналі реєстрації. Розгляд заяв здійснює
керівник установи з дотриманням конфіденційності.